Nie jesteś dobrym menadżerem i liderem jeśli:
- nie masz wizji, czy nawet pomysłu na daną firmę, w tym wypadku nawet słaba ale spójna wizja jest lepsza niż żadna,
- nie masz (patrz punkt wyżej) bądź nie potrafisz przekazać (miękkie umięjętności) strategii rozwoju firmy tylko skupiasz sie na bardziej taktycznych działaniach,
- przyjmujesz ofertę pracy z powodu swojego ego (to musi sie skończyc dobrze) i chęci udowodnienia czegoś światu,
- nie szanujesz czasu swoich pracowników (na to nie ma wytłumaczenia – po prostu tak się nie robi) szczególnie spóźniając się regularnie na spotkania,
- prokrastynujesz (oznaka wysokiego poziomu niepokoju i lęku czyli „coś jest nie tak”) a więc skupiasz się na małych zadaniach zamiast ruszyć najważniejsze,
- wykorzystujesz jawnie swoje stanowisko dla korzyści swojej rodziny – nawet jeśli jesteś matką, nepotyzm nigdy nie inspiruje,
- oceniasz ludzi po akademickich stopniach (w XXI wieku?!) oraz wrażeniu jakie sprawiają nie zaś po ich czynach i opinii współpracowników,
- stosujesz narzędzia i techniki nieadekwatne do typu rynku, produktu oraz cyklu jego wzrostu (ignorancja) takie jak bezpośrednie zatrudnianie w firmie z ponad 100 pracownikami,
- nie skupiasz się w firmie na tym co przynosi pieniądze, tylko nad tym co przynosi fejm i jest sexi,
- wdrażasz, opierający się na cyfrach, system oceny pracowniczej który uniemożliwia dwóm lub więcej zdolnym pracownikom na otrzymanie najwyższej noty, straszny brak empatii i zrozumienia działania ludzi.
Dodaj komentarz